Český trh s elektromobily (1-2/2025): Meziroční nárůst o 86 procent, v čele Škoda Enyaq

Tisková zpráva

6. března 2025, Brno

K poslednímu únorovému dni bylo v České republice provozováno téměř 39 000 osobních bateriových elektromobilů kategorie M1. V průběhu prvních dvou měsíců letošního roku bylo nově registrováno 1 718 těchto vozidel, což představuje meziroční nárůst o 86,3 %. Tržní podíl bateriových elektromobilů dosáhl 4,6 %. Nejvíce registrací, konkrétně 355, zaznamenal model Škoda Enyaq, který následoval Škoda Elroq s 240 registracemi. Třetí místo obsadil model Volkswagen ID.7 s 94 registracemi. Dále bylo v uvedeném období dovezeno 1 034 ojetých osobních bateriových elektromobilů (4,7% podíl na trhu dovezených ojetin), vyplývá z aktualizovaných informací zveřejněných na webu cistadoprava.cz, které vycházejí ze zdrojových dat Ministerstva dopravy a Svazu dovozců automobilů.

V průběhu ledna až února bylo na tuzemském trhu registrováno 37 120 nových osobních vozidel (meziročně o 4 % méně), z nich 1 718 bylo bateriových elektrických (meziročně o 86,3 % více). Bateriové elektromobily byly s podílem 4,6 % třetí nejoblíbenější zákaznickou volbou, nejvíce registrací si s 67,5% podílem připsaly benzínové motorizace (meziročně -6,5 %), před naftovými s 22,4% podílem (meziročně -10,3 %), plug-in hybridní motorizace dosáhly podílu 3,2 % (meziročně +34,8 %), vozidla na zkapalněný ropný plyn LPG pak 2,3 % (meziročně +28,5 %).

„Škoda zažívá velmi pozitivní začátek roku s téměř čtyřnásobným nárůstem registrací elektromobilů, podpořeným novým modelem Elroq. Volkswagen, druhý v pořadí, registrace prakticky ztrojnásobil, nejoblíbenějším modelem byl ID.7. Tesla, loňský lídr trhu s bateriovými elektromobily, zaznamenala meziročně 15% pokles odbytu. Tento stav byl do určité míry očekávatelný, zejména díky předpokládané odložené poptávce v důsledku modernizace klíčového Modelu Y. Jakým způsobem ovlivní registrace značky kombinace tohoto faktu spolu s rostoucí konkurencí ukážou nejen v Česku následující měsíce,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.

Přibližně každý třetí nový letos registrovaný osobní bateriový elektromobil byl značky Škoda, která si připsala nejvíce registrací (595, tj. 34,6 %), následoval Volkswagen (190, tj. 11,1 %), Tesla (174, tj. 10,1 %), Hyundai (96, tj. 5,6 %) a BMW (89, tj. 5,2 %). Z pohledu konkrétních vozidel byly nejvíce zastoupeny Škoda Enyaq (355), Škoda Elroq (240), Volkswagen ID.7 (94), Tesla Model Y (87), Tesla Model 3 (81), Dacia Spring (55), Kia EV3 (53), Volkswagen ID.3 (48), Volvo EX30 (44) a Hyundai Inster, Ioniq 5 a Kona (shodně 31).

Registrace ostatních kategorií nových bateriových elektromobilů v období leden-únor 2025:

  • lehká užitková vozidla; (160 voz., meziročně +112 voz., tržní podíl 5,9 %)
    • Renault 31 voz., Mercedes-Benz 29 voz., Peugeot 20 voz., …
  • nákladní automobily; (9 voz., meziročně +9 voz., tržní podíl 0,7 %)
    • Mercedes-Benz 3 voz., Volvo 3 voz., …
  • elektrobusy; (3 voz., meziročně +3 voz., tržní podíl 1,7 %)
    • Iveco Bus 3 voz.

Provoz webových stránek cistadoprava.cz je realizován za finanční podpory Ministerstva dopravy v rámci programu dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumných organizací a Pražské energetiky, a. s.

Zdroj vstupních dat: Ministerstvo dopravy, Svaz dovozců automobilů
Texty a obrázky: Centrum dopravního výzkumu, cistadoprava.cz

Kontakt
Ing. Lukáš Kadula, MBA
+420 778 888 359, lukas.kadula@cdv.cz
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Technologická 376/5, 708 00 Ostrava (kancelář)
Líšeňská 33a, 636 00 Brno (sídlo)

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Líšeňská 33a,
636 00 Brno
Sociální sítě

Provoz webových stránek je realizován za finanční podpory Ministerstva dopravy v rámci programu dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumných organizací a Pražské energetiky, a. s. Webové stránky vznikly při řešení projektu "Rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury v kontextu zajištění dopravní obsluhy a zohlednění dopravně inženýrských parametrů", který byl financován se státní podporou Technologické agentury ČR a Ministerstva dopravy ČR v rámci Programu DOPRAVA 2020+.

Copyright © 2025 Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.