Český trh s elektromobily (1-3/2025): Každý devatenáctý nový automobil už je na baterky, v čele Škoda Enyaq a Elroq

Tisková zpráva

7. dubna 2025, Brno

K poslednímu březnovému dni bylo v České republice provozováno téměř 41 tisíc osobních bateriových elektromobilů kategorie M1. V průběhu prvních třech měsíců letošního roku bylo nově registrováno 3 113 těchto vozidel, což představuje meziroční nárůst o 138 %. Tržní podíl bateriových elektromobilů dosáhl 5,2 %. Nejvíce registrací, konkrétně 586, zaznamenal model Škoda Enyaq, který následoval Škoda Elroq s 520 registracemi. Třetí místo obsadila Tesla Model Y s 333 registracemi. Dále bylo v uvedeném období dovezeno 1 666 ojetých osobních bateriových elektromobilů (4,8% podíl na trhu dovezených ojetin), vyplývá z aktualizovaných informací zveřejněných na webu cistadoprava.cz, které vycházejí ze zdrojových dat Ministerstva dopravy a Svazu dovozců automobilů.

V průběhu ledna až března bylo na tuzemském trhu registrováno 59 686 nových osobních vozidel (meziročně o 3,6 % více), z nich 3 113 bylo bateriových elektrických (meziročně o 138 % více). Bateriové elektromobily byly s podílem 5,2 % třetí nejoblíbenější zákaznickou volbou, nejvíce registrací si s 67% podílem připsaly benzínové motorizace (meziročně +1,1 %), před naftovými s 21,7% podílem (meziročně -7,4 %), plug-in hybridní motorizace dosáhly podílu 3,6 % (meziročně +54,3 %), vozidla na zkapalněný ropný plyn LPG pak 2,4 % (meziročně +27 %), registrováno bylo 1 vozidlo s vodíkovým palivovým článkem.

Tabulka 1: Meziroční srovnání 10 nejregistrovanějších značek nových osobních bateriových elektromobilů

„Největší skok v segmentu bateriových elektromobilů zaznamenala Škoda, která meziročně zvýšila počet registrací o 407 %, čímž získala 35,5% podíl na trhu. Naopak Tesla, která loni vedla, sice meziročně rostla o 64 %, její tržní podíl však klesl ze 24,8 % na 17,1 %. Volkswagen si připsal meziroční růst o 241 % a dosáhl 9,5% tržního podílu. Z konkrétních modelů si nejlépe vedla Škoda Enyaq s 586 registracemi, těsně následovaná novým modelem Škoda Elroq (520) a Teslou Model Y (333). Mezi deseti nejregistrovanějšími elektromobily zaznamenal meziroční pokles pouze Hyundai Kona, který se s 59 kusy propadl o 28 %. Z novinek se nejvýše umístila právě Škoda Elroq, která obsadila druhé místo, a na osmém místě se objevila KIA EV3 se 66 registracemi,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.

Tabulka 2: Meziroční srovnání 10 nejregistrovanějších nových osobních bateriových elektromobilů

Registrace ostatních kategorií nových bateriových elektromobilů v období leden-březen 2025:

  • lehká užitková vozidla; (246 voz., meziročně +179 voz., tržní podíl 5,5 %)
    • Mercedes-Benz 43 voz., Renault 41 voz., Maxus 38 voz., …
  • nákladní automobily; (15 voz., meziročně +13 voz., tržní podíl 0,8 %)
    • Mercedes-Benz 5 voz., Volvo 3 voz., Toyota 2 voz., …
  • elektrobusy; (3 voz., meziročně +3 voz., tržní podíl 1,7 %)
    • Iveco Bus 3 voz.

Provoz webových stránek cistadoprava.cz je realizován za finanční podpory Ministerstva dopravy v rámci programu dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumných organizací a Pražské energetiky, a. s.

Zdroj vstupních dat: Ministerstvo dopravy, Svaz dovozců automobilů
Texty a obrázky: Centrum dopravního výzkumu, cistadoprava.cz

Kontakt
Ing. Lukáš Kadula, MBA
+420 778 888 359, lukas.kadula@cdv.cz
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Technologická 376/5, 708 00 Ostrava (kancelář)
Líšeňská 33a, 636 00 Brno (sídlo)

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Líšeňská 33a,
636 00 Brno
Sociální sítě

Provoz webových stránek je realizován za finanční podpory Ministerstva dopravy v rámci programu dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumných organizací a Pražské energetiky, a. s. Webové stránky vznikly při řešení projektu "Rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury v kontextu zajištění dopravní obsluhy a zohlednění dopravně inženýrských parametrů", který byl financován se státní podporou Technologické agentury ČR a Ministerstva dopravy ČR v rámci Programu DOPRAVA 2020+.

Copyright © 2025 Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.