Zájem Čechů o elektrické motocykly roste, prodeje stouply o 38 %

Tisková zpráva

10. února 2025, Brno

V České republice je registrováno více než 1,3 milionu motocyklů, z toho více než 12 tisíc elektrických, jejich podíl tak tvoří 0,9 %. Nejčastěji se lze s elektrickými motocykly setkat v Praze, Středočeském, Jihomoravském a Moravskoslezském kraji. V uplynulém roce bylo registrováno 30 330 nových motocyklů, z toko 2 357 elektrických, tj. 7,8 % - přibližně každý 13. loni registrovaný motocykl v Česku tak byl elektrický, vyplývá z aktualizovaných informací webu cistadoprava.cz, které vycházejí ze zdrojových dat Ministerstva dopravy.

Během uplynulého roku bylo v Česku registrováno 2 404 bateriových elektrických vozidel kategorie L, z toho 2 357 nových, ostatní (47 vozidel) tvořily ojetiny. Počet registrací se meziročně zvýšil o 38 %, nejvíce registrací z pohledu značek si připsal Hecht (531), s odstupem pak následovaly Smarda (132), Talaria (131), Sansu (107) a Sun-Ron (97). Nejvíc, téměř čtyři stovky, elektrických motocyklů bylo registrováno ve Středočeském kraji (382), následovala hl. m. Praha (321), Jihomoravský (320) a Moravskoslezský kraj (214). Firemní zákazníci registrovali 26 % elektromotocyklů.

„Omezený dojezd a vyšší cena byly dlouho překážkou masovějšího rozšíření elektrických motocyklů. Pro průměrného motorkáře, který se pohybuje spíše po městě a okolí, ale dojezd nehraje takovou roli. Elektrické motorky tak v Česku díky svým výhodám každoročně osloví řadu zákazníků. Nízké provozní náklady, okamžitý výkon, tichý provoz a snadná údržba jsou některými z nich. V neposlední řadě je třeba zmínit i ekologický aspekt, jelikož se jedná o lokálně bezemisní dopravu,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.

Celkem bylo na konci roku 2024 v Česku registrováno 12 119 bateriových elektrických vozidel kategorie L, dominantní značkou na tuzemském trhu je Hecht, která je zastoupená 3 381 vozidly, tj. 28% podíl na celkových registracích elektromotocyklů. S výrazným odstupem následují značky Super Soco (543) Akumoto (484), Torrot (331), Benacyrgo a Shansu (shodně 302). „Tradiční“ motocyklové značky jsou v případě elektrických motocyklů zatím zastoupeny jen velmi sporadicky – např. KTM (130), BMW (105), KENTOYA (78), PIAGGIO (48), HONDA a YAMAHA (shodně 23). Nejčastěji se lze s elektrickými motocykly setkat v hl. m. Praze (1 952), Středočeském (1 823), Jihomoravském (1 560) a Moravskoslezském kraji (1 173).

Provoz webových stránek cistadoprava.cz je realizován za finanční podpory Ministerstva dopravy v rámci programu dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumných organizací a Pražské energetiky, a. s.

Zdroj vstupních dat: Ministerstvo dopravy, Svaz dovozců automobilů
Texty a obrázky: Centrum dopravního výzkumu, cistadoprava.cz

Kontakt
Ing. Lukáš Kadula
+420 778 888 359, lukas.kadula@cdv.cz
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Technologická 376/5, 708 00 Ostrava (kancelář)
Líšeňská 33a, 636 00 Brno (sídlo)

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Líšeňská 33a,
636 00 Brno
Sociální sítě

Provoz webových stránek je realizován za finanční podpory Ministerstva dopravy v rámci programu dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumných organizací a Pražské energetiky, a. s. Webové stránky vznikly při řešení projektu "Rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury v kontextu zajištění dopravní obsluhy a zohlednění dopravně inženýrských parametrů", který byl financován se státní podporou Technologické agentury ČR a Ministerstva dopravy ČR v rámci Programu DOPRAVA 2020+.

Copyright © 2025 Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.